fredag 15 mars 2013

Veckans nyhet v.11 - Hobbit

Filmen "Hobbit - en oväntad resa" gick 77 dagar efter biopremiären i USA upp på den amerikanska listan med filmer som samlat på sig 1 miljard dollar. Summan av pengar motsvarar 6,4 miljarder i svenska pengar. "Hobbit" är nu den femtonde filmen att nå den summan av pengar. 
Även om filmen kommit upp på femtonde plats på listan är det en bra bit kvar för att nå toppen. Det är nämligen filmen "Avatar" som ligger först. Den filmen har totalt samlat på sig 2,78 miljarder dollar. 



Mina tankar:
Jag personligen har inte sett filmen "Hobbit", men många säger att den är jättebra. Om nu typ alla tycker det så kanske det inte är så konstigt att den kommer upp på listan. Jag tycker inte heller att det är konstigt att Avatar ligger etta, eftersom den är ännu mer populär. Men Avatar är jättebra, och jag tror jag ska kolla på "Hobbit" snart. 
Jag tycker också att denna lista är lite intressant, eftersom man kan se dom mest populära filmerna. 



Källor:
DN
SVD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar