fredag 1 mars 2013

Bokuppgift v.9 - Intervju

Intervju med Sandor:

- Hej Sandor!

- Hejsan!

- Vi från GP hade tänkt ställa lite frågor till dig nu. Går det bra?

- Det går alldeles utmärkt. 

- Så, hur kändes det när du skulle berätta för dina föräldrar att du slutat dansa?

- Ja, det var väl lite nervöst först, men när jag väl hade börjat berätta kändes det bättre och att nervositeten lättade. 

- Hur tyckte du att deras reaktion var? Var den som du väntat dig? 

- Det var väl det. Innan jag kommit fram till dom hade jag nog tänkt att mamma skulle bli väldigt arg och sen ledsen, och att pappa nog inte skulle bry sig. Nu i efterhand ångrar jag mig ibland, men jag försöker bara att få bort tankarna på att åka tillbaka till danslokalen. Men en dag när jag skulle till fotbollsträningen så kunde jag inte stå emot att gå dit i alla fall. 

- Hur kändes det när Ida var i här Göteborg då?

- Det var väldigt spännande att träffa henne på riktigt efter vad som hänt, och jag var väldigt glad den fösta dagen. 

- När ni var på festen med henne och gänget då? Kände du dig utanför?

- Det kan man väl säga. Jag kände mig speciellt utanför dom gångerna vi stod utanför kiosken om kvällarna. Sen var det nog på festen också, tror jag. 

- Sista frågan: när Valle berättade att han var bög, vad tänkte du då?

- Jag tänkte nog som dom flesta andra skulle gjort: "Ojsan, det visste jag inte", men efter en stund kom det in i mitt huvud, och jag tyckte det kändes ovant. Det kändes bäst när Babak slutade kalla mig för bög, eftersom Valle sa till honom att det var han som var det. 

- Okej, tack för svaren och denna intervjun. 

- Tack själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar