fredag 15 mars 2013

Bokuppgift v.11 - Vem är en vän?

Ska man vara vän med någon ska man kunna skratta och ha kul, prata och ha endel gemensamma intressen. Allt behöver ju inte vara likt, men är det så kan det vara enklare att vara med varandra. Att vara vän med någon tycker jag är att man helt enkelt har kul med varandra och att man kan lita på varandra. 




Att vara en bra vän innebär enligt mig att man ska kunna lita på en. Det är nästan det viktigaste. Kan man inte lita på personen så är det ingen vän. En vän ska kunna hålla hemligheter som man har lust att berätta, kanske om vem man ä kär i, och då ska inte det föras vidare. Självklart så ska en vän vara snäll omtänksam och rolig. Annars så vill man ju kanske inte direkt vara med varandra. 

Det som är viktigt med att ha en kompisrelation har jag redan berättat. Att man ska lita på varandra och ha kul. Det är liksom det som är viktigt. 

Idas kompisgäng med Susanna och Therese är ju sisådär. Dom kan ju inte direkt berätta hemligheter för varandra, eftersom dom läcker vidare. Dom har ju kul med varandra, men jag tycker Ida gjorde rätt som sa till att hon inte ville vara med dom. Jag tycker inte att hon passar in, för hon förtjänar bättre vänner. Därför var det bar att hon till slut blev vän med Vanja. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar