fredag 1 februari 2013

Bokuppgift v.5 - Film till boken

Just nu är jag på sidan 124 i denna boken, Sandor/Ida. 

Ida har bråkat med sin mamma, men nu har dom kommit överens igen. Idas mamma vaknade till igen, men snart låg hon i sin säng som vanligt. Det gjorde Ida arg och hon började säga elaka saker. Nu när dom blivit överens var dom nära att bråka igen, men hennes mamma stoppade henne. 

Sandor är på sin första fest och gillar att vara lite småfull. Han tycker om det, och människorna på festen tycker att han nu verkar som alla andra, och inte som en bög som han blivit kallad förut. 


Filmen jag har valt till denna boken kanske är lite fånig, men i alla fall:



Prinsessan och grodan, heter denna filmen som jag valt. 

Jag tycker att Sandor är lite som grodan, att han är udda och alla tycker att han verkar som en bög, i och för sig är inte grodan det. Men liksom att Sandor inte är som alla andra, att han dansar (jag tycker inte det är något konstigt, men alla andra i boken tycker det) och att han är blyg och utanför. 
Prinsessan i filmen, som förresten heter Tiana, tycker jag liknar Ida lite grann. Alla vill ju vara en prinsessa, eller i alla fall förr när man var liten. Likheten är att Susanna och Theresa vill vara som Ida, att dom tycker hon ser bra ut, att alla killar vill ha henne, och att hon är populär. Det är ju precis som en prinsessa! Eller nästan i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar