tisdag 11 februari 2014

Planering

Vi ska arbeta med intarsia, och vi ska även sätta in det i ett arbete, som en hylla eller ett skåp. Vi ska även koppla arbetet till temat som vi har, och nu är det tro-vetenskap.
Bilden jag ska göra intarsia av. 

Jag har valt att göra en intarsia med ett ansikte i profil. Jag har fått min inspiration från mina idoler, One Direction. Jag ska göra en av medlemmarna i bandets profil och jag ska sen sätta in den som lock på en låda.

Jag valde just One Direction för att dom är mina idoler. Vi skulle försöka koppla arbetet till temat också, och det tycker jag att jag har gjort. Temat har med rymden och universum att göra, och detta bandet är för mig som en värld, ett universum.

Jag kommer att använda två faner till denna intarsian - ett mörkt och ett ljusare. Som jag har bestämt nu, så kommer det ljusa faneret att vara bakgrunden och det mörka vara profilen.

Lådan kommer vara en enkel sådan, bara fyra enkla sidor. Locket kommer att sitta fast på ena sidan. Det blir nästan som ett skåp, men jag vill inte att man ska kunna hänga upp det.









Jag började skissa lite på en låda jag vill göra. Jag hade först tänkt göra ett skåp eller en slags hylla med motivet, men det känns som om jag kommer ha mer användning för en låda. Jag skulle kunna ha t.ex. pennor eller andra småsaker i den.

Jag funderade lite öve storleken på lådan. Jag visste inte riktigt om jag ville ha en liten, eller en stor. Jag kom till slut fram till att den skulle vara 22x17 cm. Det känns som ett ganska lagom mått, inte för stor, men ändå så får man plats med saker som inte är allt för små. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar