fredag 18 januari 2013

Veckans Nyhet v.3 - Seriekrocken i Malmö




Foto: Björn Lindgren/Skanpix

Tisdagen den 15 januari skedde det en krock i Skåne. Men det var inte vilken krock som helst. Det var en seriekrock där hela 33 personbilar och 38 större fordon var inblandade.
Krocken inträffade på Tranarpsbron där det var dimmigt och halt. Ett fordon krockade, och efterhand kom det mer bilar som krockade på grund av väglaget. Eftersom det var halt kunde inte bilarna stanna tillräckligt fort när dom såg att bilarna krockat.
En av personerna som var inblandade i krocken dog när han skulle stoppa dom andra bilarna för att krocka när han gjort det. Men när han ställt sig framför så kom en annan bil och klämde ihjäl honom mot en annan bil. 46 personer fördes till sjukhus där sex av dom fortfarande var kvar på onsdagen.

Mina tankar:
Jag tycker att denna krocken är hemsk. Det var så många personer och liv inblandade. Och om man tänker på hur det kommer bli för dom så kanske dom inte vågar åka bil i framtiden. Det är inte så bra, för dom borde inte vara så rädda. Men det skrämmer ju upp en så att man blir rädd.
Men man kan ju tänka sig själv som om jag eller någon jag känner skulle varit där. Jag skulle bli rädd och orolig för att något sånt skulle kunna hända igen. Det skulle vara hemskt och då kan man ju tänka på dom som faktiskt var inblandade... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar