torsdag 9 januari 2014

Branden i idrottshallen

När jag fick reda på att våran idrottshall hade brunnit ner blev jag till en början chockad. Trots att jag bor så nära skolan hade jag inte märkt något av varken rök, lukt eller sett något utav lågorna.
Det var på morgonen som mamma ringde till mig och frågade om jag hade känt någon röklukt, och då förstod jag först ingenting. Sen sa hon att idrottshallen hade brunnit, och jag fattade ingenting. Jag hade träning den dagen, så på eftermiddagen efter den så gick jag till skolan och tittade.
Jag blev väldigt chockad när jag såg hur våran idrottshall såg ut. Den hade brunnit ner till grunden och allting var svart av sot. Brandmännen var där och sprutade vatten på material som fortfarande glödde och rök.
Då kom tankar och frågor upp om allt det som hänt. Vem har gjort det? Var det ens en person? Varför? Hur? När? Vad ska vi göra nu? Hur kommer det bli med vår idrott? Kommer vi ha någon idrott? Var ska vi vara någonstans? Man undrar så mycket, men ingen vet något och därför kan man inte få svaren man vill ha.
Dom frågorna som jag skrivit ovan vill jag ha svar på. Jag vill allra mest veta om det är någon som tänt på idrottshallen eller om det är något elfel eller liknande. Om det är någon som tänt eld på hallen så är jag riktigt besviken och arg på den personen. Den personen har i så fall gjort så att vi på hela denna skolan inte kommer kunna ha normala idrottslektioner på minst 1,5 år. Den personen har gjort så att alla som hyrt hallen för att ha träningar och liknande inte längre kan ha det, och dom måste hitta en ny hall att vara i.
Jag är väldigt besviken, speciellt om det är någon på skolan eller som gått på denna skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar