fredag 24 maj 2013

Bokuppgift v.21

"O Bröder och Systrar!

Man stjäl en kajak, paddlar över
Vinterviken, bryter dörren till en
lyxvilla, snor en revolver - och
möter kärleken.
O Bröder och Systrar, ge mig svar
på min fråga -
Vad är kärlek?"



Jag tycker att kärlek är väldigt viktigt. Om man inte får kärlek av människor runt om sig så mår man inte bra. Man känner sig ensam och oviktig. Alla människor är viktiga, och då ska man inte behöva känna sig ensam. 
Visst kan det vara skönt att vara ensam, och endel brukar säga att "Jag tycker om att vara för mig själv." Jag är en sån person ibland, men när jag säger att jag gillar att vara ensam så betyder inte det alltid, för det kan man inte vara. Jag måste ha människor omkring mig, och att det varierar med olika människor, och jag tror att alla vill det. 
Så kärlek för mig är inte bara att man är gift med någon, utan det är att bry sig om andra. Att man ger andra personer kärlek. Att man ger kärle till människor, djur, saker att älska någonting. 
Det är hur jag tolkar kärlek, och i boken handlar det om att killen ser tjejen och blir kär vid första ögonkastet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar